Zastosowanie metody superwizji pracy socjalnej w ośrodku pomocy społecznej - SZKOLENIE NA ZLECENIE
- Pracownicy socjalni
- Osoby zainteresowane tematyką superwizji w pracy OPS
- Zapoznanie uczetników z teoretycznymi aspektami superwizjii w pracy socjalnej
- Wzajemna wymiana doświadczeń w celu znalezienia najlepszych rozwiązań i podniesienia jakości pracy z klientem
DZIEŃ I
- Ustalenie zasad obowiązujących w trakcie szkolenia, integracja uczestników oraz zebranie ich oczekiwań.
- Superwizja w pracy socjalnej – zdefiniowanie podstawowych pojęć.
- Podstawowe cechy i rodzaje superwizji.
- Cele i zakres superwizji pracy socjalnej.
- Cele i płaszczyzny konsultacji. Różnice między konsultacją a superwizją.
- Podstawowe kroki w procesie superwizji indywidualnej.
- Podstawowe kroki w superwizji grupowej.
- Trudności w relacji między superwizorem a superwizowanymi.
- Co oznacza prowadzenie superwizji w zespole pracowników socjalnych? (ćwiczenia – zastosowanie metody „ drzewo pojęć '').
- Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.
DZIEŃ II
- Jakie są możliwości oraz ograniczenia w ośrodku pomocy społecznej dla wprowadzenia superwizji pracy socjalnej (praca w grupach zadaniowych).
- Role pracownika w zespole w którym prowadzona jest superwizja.
- Role kierownika w zespole pracowniczym.
- Problemy w porozumiewaniu się w zespole zadaniowymi ich wpływ na proces superwizji - charakterystyka konfliktu, klucze dobrej komunikacji. Działania podejmowane przez ludzi w sytuacji konfliktu.
- Sformułuj komunikat „ od siebie '' (ćwiczenia).
- Komunikacja niewerbalna. Aktywne słuchanie. Rola uczuć w procesie porozumiewania się.
- Co oznacza – podnieść skuteczność pracy zespołu zadaniowego poprzez prowadzenie superwizji? (ćwiczenia – zastosowanie metody „ fotojęzyka '').
- Wypracowanie zasad wprowadzenia metody superwizji w pracy ośrodków pomocy społecznej, których uczestnicy biorą udział w szkoleniu (ćwiczenia – praca w grupach zadaniowych).
- Przeprowadzenie superwizji grupowej (ćwiczenia - metoda sytuacyjna).
- Zakończenie szkolenia – podsumowanie i zebranie od uczestników oceny szkolenia.
Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta.
Doświadczony wykładowca i trener. Praktyk z zakresu tworzenia kontraktów socjalnych, współautorka opracowanego na zlecenie MPiPS „Przewodnika po kontrakcie socjalnym”, a także autorka strategii rozwiązywania problemów społecznych dla wybranych powiatów i gmin. Współpracuje z Regionalnymi Ośrodkami Polityki Społecznej, PCPR oraz wieloma Ośrodkami Pomocy Społecznej.
- Cena przeszkolenia GRUPY UCZESTNIKÓW dla danej placówki ustalana jest INDYWIDUALNIE.
- Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.