Audytor wewnętrzny systemu zarządzania przez jakość ISO 9001:2015 - SZKOLENIE NA ZLECENIE
- Audytorzy wewnętrzni
- Kandydaci na audytorów
- Osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy o interpretacji wymagań normy ISO 9001:2015
- Przedstawienie, interpretacja oraz nabycie uprawnień do prowadzenia audytów wewnętrznych Systemu Zarządzania Jakością wg normy PN-EN ISO 9001:2015 oraz jej zastosowania w procesie audytów wewnętrznych.
1. Podstawowe pojęcia, terminy i definicje systemu zarządzania jakością.
2. Omówienie norm z serii ISO 9000.
3. Podejście procesowe - zarządzanie procesami w organizacji.
4. Podstawy zarządzania ryzykiem w organizacji.
5. ISO 9001:2015 struktura formalna normy, wyjaśnienia ogólne.
6. Wymagania ISO 9001:2015:
- kontekst w jakim funkcjonuje organizacja
- potrzeby i oczekiwania stron zainteresowanych
- zakresu SZJ, mapa procesów
Opisane tu jest zobowiązanie organizacji do określenia zagrożeń, które mogą mieć wpływ na jej zdolność do osiągnięcia celów systemu. Uznaje się, że skutki ryzyka nie są takie same dla wszystkich organizacji. Dla jednych konsekwencje dostarczenia produktów niezgodnych z wymaganiami są niewielkie, a dla innych mogą być groźne w skutkach. Podejście oparte na ocenie ryzyka oznacza uwzględnianie ryzyka ilościowo, jak i jakościowo, w zależności od kontekstu biznesowego.
- przywództwo - wiodąca rola kierownictwa, polityka jakości, role, odpowiedzialność i uprawnienia
W punkcie tym omawiane jest zobowiązanie kierownictwa do wykazania przywództwa, a także o zapewnieniu, że ryzyka i możliwości, które mogą mieć wpływ na zgodność z wymaganiami wobec produktu lub usługi, są określone i przydzielone.
- planowanie - ryzyka i szanse, cele jakości, planowanie zmian
Punkt ten poświęcony jest temu, jakie działania organizacja ma podejmować w celu identyfikacji ryzyka i zaplanowania sposobu, jak odnieść się do zidentyfikowanych zagrożeń i szans.
- wsparcie - zasoby, kompetencje, świadomość, komunikacja, udokumentowana informacja
- działania operacyjne:
- planowanie i nadzór operacyjny
- wymagania odnośnie produktów i usług
- projektowanie produktów i usług
- nadzór nad dostarczanymi z zewnątrz procesami, produktami i usługami
- dostarczenie (realizacja) produktów i usług
- zwolnienie produktów i usług
- nadzór nad niezgodnymi wyjściami
Punkt ten analizuje planowanie operacyjne i kontrolę. Organizacja jest zobowiązana do planowania, wdrożenia i kontroli procesów przy zajmowaniu się działaniami określonymi w punkcie 6 (planowanie).
- ocena działań:
- monitorowanie, pomiary, analiza i ocena
- audyt wewnętrzny
- przegląd zarządzania
Omówione zostanie zobowiązanie organizacja do monitorowania, wykonywania pomiarów, analizy i oceny ryzyka i możliwości.
- ciągłe doskonalenie - niezgodności i działania korygujące.
Punkt ten zajmuje się zobowiązaniem organizacji do doskonalenia poprzez reagowanie na zmiany ryzyka.
7. Planowanie i przygotowanie audytu:
- powołanie zespołu audytorów
- sporządzenie planu audytu
- lista pytań audytowych
- ćwiczenie.
8. Przeprowadzenie audytu:
- spotkanie otwierające
- badanie merytoryczne obszaru jak: identyfikacja niezgodności, dokumentowanie niezgodności
- spotkanie zamykające: wnioski odnośnie SZJ, pomoc w ustaleniu działań korygujących
- ćwiczenie.
9. Następstwa audytu wewnętrznego - działania korygujące, sprawdzenie wdrożenia i skuteczności:
- ćwiczenie.
10. Panel dyskusyjny.
Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta.
Doświadczony wykładowca, konsultant, audytor z doświadczeniem na stanowisku menedżerskim w przemyśle samochodowym. Posiada praktyczne umiejętności wdrażania nowych rozwiązań optymalizujących procesy wewnątrz organizacji produkcyjnych. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu ISO 9001, ISO 14001, ISO /TS, Core Tools: APQP, SPC, MSA, PPAP oraz CQI 8 - audyt warstwowy.
- Cena przeszkolenia GRUPY UCZESTNIKÓW dla danego podmiotu ustalana jest INDYWIDUALNIE.
- Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.