Obsługa klienta w administracji publicznej, w tym klienta ze szczególnymi potrzebami - SZKOLENIE NA ZLECENIE
- Osoby obsługujące klientów bądź organizujące proces obsługi klientów w administracji publicznej.
- Uczestnicy poznają rożne zasady psychologiczne, społeczne oraz komunikacji asertywnej, które pozwolą im zrozumieć powody zachowań swoich i klienta podczas jego obsługi.
- Nauczą się przekazywać klientowi trudne informacje – merytorycznie, grzecznie i jednocześnie w taki sposób, który buduje takie relacje z klientem, które pozwolą obsłużyć klienta zgodnie z jego potrzebami
Korzyści ze szkolenia
- Uczestnicy będą przygotowani do reagowania na różne zachowania klienta zgodnie z oczekiwanymi standardami obsługi klienta.
- Zwiększą świadomość swoich mocnych stron w obsłudze klienta oraz obszarów do dalszego rozwoju.
- Dzięki poznanym i przećwiczonym technikom komunikacji i obsługi klienta w trudnych sytuacjach będą mieli wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku siebie i urzędu.
Program szkolenia zbudowany jest tak, by pracować przede wszystkim na przykładach sytuacji z obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami wskazanych przez uczestników.
I. Klient wymagający atencji – trudna sytuacja w obsłudze klienta
- Trudny klient – „przypięta etykieta”, sposób reagowania – kim jest tzw. trudny klient.
- Trudny klient czy trudne sytuacje – przykłady trudnych sytuacji w obsłudze klienta z praktyki uczestników
- Zidentyfikowane obszary do pracy w trakcie szkolenia – klient wymagający szczególnej uwagi.
II. Praktyczne zasady postępowania w obsłudze klienta
- Podłoże psychologiczne, społeczne, kulturowe i merytoryczne zachowań klientów ze szczególnym uwzględnieniem Klienta Wymagającego Szczególnej Atencji (KWSA)
- Zasady komunikacji i obsługi klienta, komunikacja asertywna – zasady i techniki stosowania.
- Praktyczne zastosowanie poznanych technik – ćwiczenia.
III. Informacja zwrotna pozytywna i negatywna – cel i sposób jej stosowania
- Znaczenie informacji zwrotnej w obsłudze klienta.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej w taki sposób, który buduje zaufanie do pracownika oraz profesjonalizm w obsłudze – ćwiczenia.
IV. Zarządzanie emocjami własnymi i klienta w celu zwiększania samoświadomości i autooceny pracowników oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Lista przypadków uczestników – KWSA - trudne sytuacje uczestników – omówienie i sposoby reagowania.
- Jak zapobiegać własnym złym nastawieniom do rozmówcy.
- Techniki ulepszania komunikacji z klientami – praca nad własnymi emocjami i stresem wynikającym z obsługi klienta.
V. Trening umiejętności
- Praca w oparciu o wybrane przypadki, psychologiczna i merytoryczna analiza sytuacji – praca w podgrupach
- Wypracowanie pożądanych standardów zachowań i rozmów.
- Analiza zastosowania w pracy z klientem w urzędzie.
VI. PODSUMOWANIE
- Zbudowanie wniosków uczestników na podstawie omawianych zagadnień.
- Podsumowanie przez uczestników – odniesienie do osobistych celów uczestników na szkolenie.
- Zbudowanie planu wdrożenia poznanej wiedzy i zdobytych umiejętności.
Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta.
Certyfikowany trener, konsultant zarządzania oraz coach z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Aktualnie menedżer zespołu. Ukończyła studia wyższe z zakresu filologii polskiej i studia podyplomowe z zakresu organizacji pracy i zarządzania zespołami. Praktyk w zakresie zarządzania zespołami, obsługi klienta w jednostkach administracji samorządowej i publicznej oraz korporacjach. Specjalizuje się w tematyce obsługi klienta, rozwiązywania trudnych sytuacji z klientami oraz z zakresu rozwoju kompetencji menedżerskich. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji praktycznych szkoleń i treningów dopasowanych do potrzeb uczestników. Cechuje ją łatwość zjednywania uczestników, wsłuchiwania się w ich potrzeby i praktyczne podejście do realizowanych podczas warsztatu działań. Wykorzystuje swoje doświadczenie zawodowe, dzieli się znanymi i sprawdzonymi praktykami.
Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.