Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego, najnowsze wytyczne - w praktyce
- Zarządcy budynków, administratorzy nieruchomości, właściciele obiektów i budowli (hal, magazynów), działy techniczne, administracyjne w firmach produkcyjnych i usługowych
- omówienie zmian w wprowadzeniu KOB, które wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane
- zapoznanie z nowymi zasadami prowadzenia c-KOB
- wyposażenie w praktyczną wiedzę, jaką dokumentację obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB
- omówienie w aspekcie praktycznym jak „krok po kroku” założyć i prowadzić c-KOB
Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
- do kiedy można prowadzić „stare” książki obiektu budowlanego?
- od kiedy możemy już „przejść na c-KOB?
- od kiedy musimy przejść na c-KOB?
- jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i w jakich terminach?
- dla jakich obiektów prowadzimy KOB?
- dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB?
- interesariusze czyli: kto to jest interesariusz i jak się stać interesariuszem – założenie konta w c-KOB, kto może założyć?, kto nadzoruje?, kto wypełnia?, ilu może być interesariuszy i czy można łaczyć funkcję?
- wypisy dotyczące kontroli: elementów budowlanych, instalacji gazowych, przewodów kominowych, instalacji elektrycznych i piorunochronnych
- rejestracja ekspertyz i opinii technicznych
- wpisy dotyczące przeglądów, konserwacji i napraw sprzętu p.poż.
- wpisy dotyczące wszelkich prac i robót budowlanych wykonywanych w obiekcie
- wpisy dotyczące katastrof budowlanych
- rejestracja dokumentów urzędowych związanych z obiektem budowlanym
- jakie są terminy dokonywania wpisów do c-KOB?
- czy można usunąć lub skorygować dane wprowadzone do c-KOB?
- zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
- nowe kary za nieprzestrzeganie przepisów związanych z KOB.
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
- zawartość c-KOB
- co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB?
- jak prowadzić KOB w formie papierowej?
- zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
- zasady zamykania „starej” i przechodzenie na nową c-KOB.
Moduł III – Ćwiczenia – zakładanie i wypełnianie c-KOB:
- założenie konta w c-KOB i logowanie
- powiadomienia
- profil użytkownika
- symulacja założenia c-KOB
- wpisy do poszczególnych tablic – co zawierają i jak je dokonać?
- zarządzanie interesariuszami – dodawanie, odbieranie dostępu, dostęp czasowy
- informacje o obiekcie budowlanym i ich uzupełnienia
- archiwum dokumentacji obiektu budowlanego
- dane właściciela lub zarządzy obiektu budowlanego
- przekazanie dostępu do c-KOB lub rezygnacja z pełnienia funkcji interesariusza
- zamknięcie c-KOB: kiedy i w jakich sytuacjach?, czym skutkuje zamknięcie c-KOB?
- wydruk c-KOB i jej poszczególnych części – pliki PDF i wydruk papierowy
- raporty i logi
- przeglądanie c-KOB i rejestrów – filtry i ich zawartość.
Moduł IV – Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?:
- roczne
- półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych)
- pięcioletnie
- bezpiecznego użytkowania
- kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych
- uprawnienia do wykonywania kontroli.
Moduł V – Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych:
- co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
- zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
- czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
Moduł VI – Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli:
- zawartość i struktura protokołu
- co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie – czyli uprawnienia nadzoru budowlanego w przypadku nieodpowiedniego stanu technicznego
Moduł VII – Panel dyskusyjny.
Atutem naszych szkoleń jest mała liczebność grup sprzyjająca aktywnemu uczestnictwu, swobodnej wymianie doświadczeń oraz efektywnym konsultacjom.
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzeniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych. Swoje doświadczenie zawodowe budował zarządzając nieruchomościami spółdzielni mieszkaniowej, deweloperów, wspólnot i podmiotów gospodarczych. Posiada długoletnią praktykę w prowadzeniu inwestycji budowlanych, nadzorując wszystkie etapy: przygotowanie, realizację, odbiór i oddanie do użytkowania. Członek zwykły Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości "Warecka", oraz członek honorowy Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach. Autor licznych publikacji. Wykładowca posiada rozległą wiedzę praktyczną.
Czas trwania: 9:00 - 14:00
Szkolenie stacjonarne
- Cena od osoby obejmuje:
dydaktykę, materiały szkoleniowe, indywidualne konsultacje, zaświadczenie, serwis kawowy, lunch - Miejsce szkolenia:
Siedziba Przedsiębiorstwa BT, Bielsko-Biała, ul. Inwalidów 2c
Szkolenie online
- Cena od osoby obejmuje:
dostęp do platformy ClickMeeting w czasie realizacji szkolenia z możliwością zadawania pytań poprzez czat z wykładowcą, materiały szkoleniowe - przesłane w dniu szkolenia przed jego rozpoczęciem, zaświadczenie - Warunki techniczne:
komputer, laptop podłączony do stabilnej sieci z szybkim połączeniem internetowym, najnowsza wersja jednej z popularnych obecnie przeglądarek - np. Chrome, Firefox, Opera itp.