Budżetowanie i controlling kosztów - SZKOLENIE NA ZLECENIE
- Kadra kierownicza i samodzielni specjaliści podmiotów gospodarczych wdrażających controlling i budżetowanie
- Zapoznanie pracowników innych służb niż księgowość z zasadami ewidencji i kontroli kosztów oraz metod tworzenia budżetów i controllingu.
1. Podstawowe informacje z zakresu rachunku kosztów i analizy, rachunek kosztów planowanych:
- podstawowe pojęcia z rachunku kosztów
- istota rachunku kosztów
- funkcje rachunku kosztów
- kalkulacje kosztów
- podstawowe zasady i procedury rachunku kosztów standardowych
- rachunek kosztów standardowych
- analiza odchyleń w standardowym rachunku kosztów zmiennych
- praktyczne aspekty standardowego rachunku kosztów.
2. Istota budżetowania i controllingu kosztów jako narzędzia planowania finansowego i kontroli menedżerskiej w przedsiębiorstwie:
- rachunkowość jako podstawowa baza informacyjna controllingu
- pojęcie controllingu
- controlling strategiczny i operatywny
- rodzaje celów w controllingu
- instrumenty controllingu operatywnego
- budżetowanie a ośrodki odpowiedzialności
- rodzaje budżetów oraz funkcje budżetowania
- budżetowanie operacyjne
- kontrola budżetowa i jej fazy
- sprawozdanie controllingowe
- zastosowanie budżetów w procesie kontroli i oceny działalności przedsiębiorstwa.
3. Planowanie jako podstawa wyjściowa controllingu:
- przygotowanie i planowanie produkcji
- budżetowanie kosztów bezpośrednich:
- materiały bezpośrednie
- płace bezpośrednie - budżetowanie kosztów wydziałowych (zasady opracowania)
- budżetowanie kosztów nieprodukcyjnych
- rozliczanie budżetowanych kosztów
- postulowany koszt jednostkowy.
4. Nowoczesne rozwiązania w zakresie zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie:
- podstawowe zasady i procedury rachunku kosztów działań (ABC)
- uwarunkowania i problemy rozliczania kosztów pośrednich w tradycyjnym systemie rachunku kosztów
- kalkulacja kosztów w rachunku kosztów działań.
Przedstawiony program jest jedynie naszą propozycją, dlatego może być dostosowany do indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań Klienta
Ekonomista, ukończył studia podyplomowe z rachunkowości. Doświadczenie zawodowe zdobył pracując jako główny księgowy lub dyrektor finansowy w takich firmach jak IMPEL S.A., TETA S.A., TIM S.A., przeprowadzając restrukturyzację działów księgowości, biorąc udział w procesach przekształcania podmiotów gospodarczych np. INCOM S.A. występując również jako konsultant we wdrożeniach programów finansowoksięgowych. Praktyk, uznany wykładowca z zakresu finansów, podatków, rachunkowości oraz analiz finansowych.
- Koszt przeszkolenia GRUPY UCZESTNIKÓW dla danej firmy ustalany jest INDYWIDUALNIE.
- Usługa szkoleniowa realizowana jest zgodnie z wytycznymi Klienta, który określa ramy czasowe, termin oraz miejsce realizacji. W związku z powyższym ostateczna kalkulacja cenowa uzależniona jest od ilości osób, miejsca przeprowadzenia szkolenia oraz indywidualnych życzeń Klienta.