Rozporządzenie wydano na podstawie art. 102 ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.).
Posiadacz odpadów prowadzący punkt zbierania odpadów metali jest obowiązany, przy przyjmowaniu tych odpadów od osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami, do wypełniania formularza przyjęcia odpadów metali w dwóch egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla przekazującego i dla przyjmującego odpady. Wypełnione formularze musi przechowywać przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym je sporządzono. Udostępnienia przechowywanych formularzy mogą żądać organy przeprowadzające kontrolę, Policja, straż miejska i służba ochrony kolei.
W załączniku do opublikowanego rozporządzenia określony został wzór formularza przyjęcia odpadów metali, tak by ujednolicić formularze sporządzane w różnych punktach.
Rozporządzenie wchodzi w życie 4 stycznia 2014 r.