Projekt rozporządzenia z dnia 2.04.2013r. do art. 95.13 UO2 - Projekt rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych.
Wydanie nowego rozporządzenia spowodowane jest wprowadzeniem do ustawy o odpadach w art. 95 ust. 4 obowiązku wydania na wniosek wytwórcy zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie tych odpadów przez ich posiadacza, który poddał je unieszkodliwieniu. Zgodnie z art. 95 ust. 5 ustawy o odpadach, posiadacz zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych, który dokonał ich unieszkodliwienia, jest zobowiązany do wydania dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie w trzech egzemplarzach. Jeden z nich jest następnie przekazywany wytwórcy przedmiotowych odpadów, natomiast drugi - wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska właściwemu ze względu na miejsce wytwarzania tych odpadów.
Rozporządzenie określa:
- szczegółowy sposób wydawania dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych,
- terminy przekazywania dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych,
- wzór dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych.